fredag 22 april 2011

Distress Stain och vimplar

Nu har jag haft mina Distress Stain ett litet tag och hunnit testa dem. Det är dags för ett utlåtande.

Filttoppen är praktiskt och gör dem väldigt lättanvända. Det är smidigt att färga in till exempel band, chipboard, kanter på papper eller större ytor av papper. Färgen torkar fort! Jag har också testat att stämpla med Distress Stain. Jag färgade helt enkelt in stämpeln med filttoppen och stämplade sedan. Det fungerade bra och blev ett fint tryck.

Precis som Tim Holtz säger är färgerna desamma som i dynorna och refillerna men mer intensiva. Även om man sprayar vatten på det man har färgat in så behåller färgen sin intensitet, till skillnad mot dynorna och refillerna som späds ut av vatten. Just de intensiva färgerna och den lättanvända förpackningen gör att jag har blivit helsåld på Distress Stain - jag vill ha alla färger!



Distress Ink Refill, Distress Stain, Distress Ink Pad.


Filttoppen gör Distress Stain lättanvänd.


Nu över till dagens alster. Även idag blir det en layout.


Det är roligt att göra sina egna mönstrade papper. Här har jag stämplat och embossat en av Hero Arts textstämplar flera gånger på ett vitt papper. Sedan färgade jag in hela pappret med Distress Stain. Även wellpappen fick Distress Stain på kanterna.

Runt layouten knöt jag spetsen Lace 34-09 som jag trätt ett grönt satinband genom. Journaling skrev jag på två tags. I deras hål knöt jag Lace 38-09 som jag färgat in med Distress Stain.



Blommorna har jag gjort genom att stämpla blommor och blad från arket Blossom Art, måla dem med Distress Ink, klippa ut dem och sedan fästa ihop dem med 3d-lack som lim. Fjärilarna kommer från ett ark som heter Antique Engravings och har fått lite glitterlim på vingarna. Ramen kring fotografiet har jag stämplat med spetsstämpeln på plattan Sirlig vår.



Vimplarna stämplade och embossade jag med vitt pulver och målade med lila Distress Ink. Jag fäste dem på layouten tillsammans med en spets med pärlor.



Den fina fågeln från Bird Trio har fått ett bo av vanligt brunt snöre. Jag målade den med Distress Ink. Här ser man också den vackra spetsen med pärlor jag har använt.


/Elin

1 kommentar:

  1. Hej Elin! Vilken FANTASTISK layout! Så himla snyggt!
    Jag blir också sugen att testa Distress Stain - verkar så himla lättarbetade och det blir så bra färgåtergivning!
    Kram

    SvaraRadera