tisdag 12 april 2011

Large Flower Pattern

När jag bläddrade igenom Hero Arts produktkatalog för 2011 fastnade jag direkt för den här stämpeln, Large Flower Pattern. Den skulle jag ha. När jag hade fått hem den gjorde jag direkt de här två korten.


Motivet är embossat med ett pulver som heter champagne. Jag gillar att det är väldigt diskret men ändå ger lite glans och den upphöjda ytan. Blommorna och stjälkarna målade jag med distress ink. Slutligen dekorerade jag med bandet looped trim i grönt och några nålar som jag hittade i min privata dekorationslåda. Ett sånt här vackert motiv kräver inte så mycket dekorationer tycker jag.



Här embossade jag motivet med ett grönt pulver och målade resterande delar med distress ink. Texten är kortmakarens egen design. Fjärilen kommer från ett ark med clearstamps som heter Antique Engravings. Det finns inte i butiken just nu men kan förbeställas. Jag har täckt fjärilen med ett tjockt lager 3d-lack för att ge det glans. Några gröna blingstenar fick också vara med. När jag monterade ihop kortet valde jag att ha med wellpapp, det ger kortet ett fint djup.

2 kommentarer:

  1. HEJ!
    Jag undrar vilket typsnitt ni har använt er av när ni har gjort stämplarna (Kortmakaren-Monterat / Text - typsnitt 4)? Hade vart jätte tacksam för svar :)

    MVH
    Annie

    SvaraRadera
  2. Hej Annie!

    Texterna är handskrivna av Tina som också har designat många av våra stämpelmotiv.

    /Elin

    SvaraRadera