onsdag 13 april 2011

Klackskor, blommor och nya papper

Tjusiga skor finns att hämta från Hero Arts clearstampark High heels. Texten och ”trulsen” kommer från samma ark. Jag har använt Hero Hues Chalk ink stämpeldyna Latte och först stämplat "trulsen" en gång på annat papper för att inte få för stark färg. Texten är stämplad med samma dyna.

Hero Arts har kommit med eget papper och finns i flera färger. Det är ganska kraftigt och passar utmärkt till kortbas. Här har jag använt ett halvt ark och fram och baksida är lika. Insidan är vit. Lite distress i kanterna, några blingstenar och så har jag embossat med Hologram på ”trulsen” som sitter på skon.




På blomman Large solid flower har jag embossat med Hologram. Nästa lager är Small open flower och sist har jag klippt ut mitten på den stora blomman. Alla lager fästa med 3d-kuddar. Den fina spetsen finns i flera färger och du hittar den här.




Här visar jag ytterligare ett nytt papper med samma blomma på som stämpeln. Jag har här som mittenblomma använt en av blommorna från arket 4 fun flowers. Lite svårt att se på bilden kanske men den är full med glittrigt Hologram. Bandet heter Scalloped trim. Texten hittar du här.



/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar