torsdag 26 maj 2011

Sjungom studentens lyckliga dag!

Har du någon i din närhet som tar studenten i år? Det är ju ett sånt speciellt tillfälle i livet och det brukar ju firas på alla möjliga sätt. Och självklart vill du väl ge ett fint kort också till studenten? Idag visar Carina och Elin varsitt studentkort.


Designer: Carina
Info: Tanken är att kortet ska likna en champagneflaska. Jag ritade en egen mall i mörkgrönt papper och klippte ut. Flaskan är infärgad med distresser i olika gröna toner och sedan stämplade jag en bakgrund med stämpeln Musical Collage från Hero Arts. Korken färgade jag också in med distresser – Antique Linen och Frayed Burlap. Sedan hade jag på Hologram Sparkle embossingpulver för att det skulle bli glittrigt och fint. Både det gröna bandet och paljettbandet hittar du också i webshopen. Blomman kommer från Hero Arts.

Till flaskans etikett använde jag Kortmakarens egna studentstämplar Ludwig som student och texten Student. Blommorna är utstansade och dekorerade med lite blingstenar.




Designer: Elin
Info: Jag har använt kortmakarens stämplar Wilma som student, Retroblomma, den lilla fjärilen från arket Sirlig vår samt texten äntligen. Det mönstrade pappret kommer från BasicGreys paper pad Life of the party.

Under den stämplade Wilman och under det mönstrade papper finns ett beige papper med trämönster. Det har jag gjort själv genom att stämpla en bakgrundsstämpel från Hero Arts (går att förbeställa!) på vitt papper och sedan färga in det med Distress Stain Antique Linen.

Jag har också använt bandet scalloped trim i rött och blått samt några olika färger av glitterlim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar