tisdag 24 maj 2011

Vi presenterar: Perniljor

Nu är de här, Kortmakarens nya stämplar! De första stämplarna som Pernilla har designat! På maran i lördags hade vi en tävling om att komma på bästa namnen på de nya motiven. Det var Kicki som vann med det klockrena förslaget Perniljor. Du finner stämplarna under rubriken Nyheter i butiken.


Pernilja solid - finns i tre storlekar



Pernilja - finns i två storlekar



Pernilja 2 solid - finns i en storlek


Pernilja 2 - finns i en storlek



Pernilja 1 solid - finns i en storlek



Pernilja 1 - finns i en storlek



Designer: Elin
Info: Jag har stämplat den mellanstora Pernilja solid med en turkos dyna och sedan sprayat vatten över så att färgen flutit ut. När det hade torkat stämplade jag Pernilja mellan över de första blommorna. Texten kommer från arket Stjärnbilder - texter och är stämplad på krympplast. Jag har också använt spets och chipboard-fjärilar som jag täckt med glitter.



Designer: Elin
Info: Jag har stämplat Dots och embossat med ett grönt pulver. Sedan färgade jag in hela pappret med Distress Stain, färgen Antique Linen. Blomman, Pernilja 2 solid, färgade jag in med två vattenlösliga stämpeldynor och sprayade vatten över innan jag stämplade. Dekorationen är gjort med Mould n Pour och Silk Clay, två produkter som snart kommer upp i butiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar