onsdag 28 september 2011

Infärgat med distresser

Om man vill ha en bestämd färg på ett papper så är distressdynorna väldigt bra. Det är bara att blanda tills man får rätt nyans.Den här gången har jag använt rena färger. Lättast är att använda verktygen Ink blending tool och Ink blending foam. På det här kortet har jag färgat in papperna med Aged mahogany och Weathered wood. Till den rosa cirkeln i blomman använde jag Spun sugar. Blommorna gjorde jag av cirklar som jag skrapade i kanten med saxen och när de var fuktiga efter infärgningen knycklade jag ihop dem och öppnade dem så mycket som jag ville att de skulle se ut. De fick sedan torka. Två av blommorna fäste jag med distanskuddar liksom kvadraten med texten. För att få mönster på de grå kvadraterna stämplade jag Wathered wood igen med bakgrundsstämpeln Magical background. Knapparna sponsrade Knapp Karlsson med till maran.

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar