måndag 12 september 2011

Lilla spöket Laban & Co

Nu är han här - Lilla spöket Laban! Vi säger hej till honom och hans sällskap av Labolina, Tummen, Lilla Anna, Långa Farbron med flera. Det blev en riktig nostalgitripp för mig att få se dessa härliga stämplar för första gången på Kortmakarmaran i lördags. Så underbara!

På mitt kort har jag använt ett mönstrat papper Sea från Hero Arts. Det är Labolina i vagga som är huvudmotivet. Labolinas ögon har fått ett lager 3D-lack på sig. Jag vet inte om det ska vara ett "välkommen till världen"-kort eller ett 1-årskort kanske? När jag väl har bestämt mig kan jag skriva något passande på det lilla bruna tagen som hänger vid hjärtat.
Hurra är embossat med den härliga färgen Blue Ribbon. Bakom texten skymtar det blå dekorationsbandet. De blå blingstenarna och glitterlim på blommorna gör att det glittrar härligt om kortet.

/Sara-Sagam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar