onsdag 26 oktober 2011

Snurriga blommor av band

Idag visar jag vad du också kan använda dina band till. De smala glänsande banden snurrade jag till blommor. Som botten har jag använt dubbelhäftande tejp och klippte sedan bort den överflödiga tejpen.
Jag fäste alltså bandet med början i mitten och sedan var det bara att fortsätta snurra till den storlek jag ville ha. I mitten satte jag svarta blingstenar. Bladen har jag klippt till själv och transparent supertjock embossing blev till "daggdroppar" på dem.
Det fina papperet passar väldigt bra i färg till den pärlemorskimrande kortbasen. Texten är från ett clearstampsark med tre olika typsnitt. Bokstäverna är monterade med 3d-kuddar.

Av en spillbit blev det igen ett litet grattiskort. Texten skrev jag själv.
Band
Tejp
Bling
Supertjock transparent embossing
Papper
Kortbas
Textstämpel
3d-kuddar
Litet kort

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar