fredag 18 november 2011

Dekorationer

Jag testade att göra ett kort med dekorationer och när jag väl börjat så blev det faktiskt två olika kort. Det första är ett flytt kort som jag kommer att få användning för inom kort...


På det första kortet fick jag faktiskt med rätt många dekorationer för att vara jag...

Jag distressade taggen med Distress ink pad i färgen Mustard Seed och gjorde detsamma på det gula pappret som faktiskt är baksidan på PaperMaze Little Town. Det blå/vita pappret är från blocket Nordic Holiday från Basic Grey/Hero Arts. Använde även gul wellpapp och en mörkblå sida från Nordic Holiday som baksida. Kortbasen vek jag från PaperMaze Little Town som jag tycker passar kanon då det blev mängder av hus på insidan av kortet och detta är ju ett flyttkort:) Texten på taggen stämplade jag med Hero Arts clearstamps alfabet Type Writer letters. Dekorationer som jag har använt är klädnypor, siluett fågel i trä, tag samt grattis märke på snöre.

Kort nummer två blev ett julkort...

Jag har använt Snöflingor i trä som jag målat med vit akrylfärg. Jag stämplade även Cottage – Tree Trim som är en clear stamp från Imaginisce och blingade motivet med Stickles samt bling från Hero Arts. Jag knöt en knut på en bit Band som jag sedan fäste med Glossy Accent och distressade sedan kanterna med Distress ink pad i färgen Barn Door. Motivet är fäst på 3D kuddar. Jag använde även här papper från mitt block Nordic Holiday det finns verkligen många fina papper i det blocket!!! Jag får känslan av stickad tröja från det mönstrade pappret, fint!

Hoppas ni blir inspirerade att använda dekorationer på era kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar