onsdag 11 januari 2012

Skoj med mossgummibokstäver

I dag vill jag visa hur enkelt man kan göra grattis kort när barnen ska gå på kalas. På båda korten har jag använt mig av Paper Pad från Hero Arts, pappersbast, stickers från Penny Black, kortbaser och mossgummibokstäver.




På kortet till Nils har jag använt mig av färdiga kortbaser i pärlemor. Pappret ur blocket Life of Party användes både till bakgrunden och vimplarna. Vimplarna har jag skurit ut själv och sedan färst på en bit pappersbast som jag har knutit fast med två rejäla knutar i ändarna. Nils är skrivet med färdiga mossbokstäver och den söta katten är från ett ark med stickers från Penny Black.



På Isa:s kort har jag gjort på precis samma sätt men här använde jag istället  papper ur blocket Lauderdale. Även här har jag använt pärlemofärgade kortbaser ur samma ask eftersom de säljs i 10 pack med 5 olika färger.

Även om inte alltid barnen förstår att uppskatta korten så brukar mammorna bli mer förtjusta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar