fredag 24 februari 2012

Enkel kortvikning

Jag planerar en tjejfest och har börjat göra inbjudningskort till den. Kortet är 10x10 cm färdigt. Kortbasen är gjord från 30x10 cm som är bigat på 10 och 20 cm och där de yttre 10 cm på båda sidorna är avskurna på diagonalen. Innerkortet är 9x14 cm och bigat på 5 cm från ena kortsidan. Sedan skar jag till mönstrat papper i 9x9 cm som jag delat diagonalt. Jag fäste allt med dubbelhäftande tejp. Väldigt enkelt kort att göra och det blir rätt effektfullt. Fäst gärna ett band i innerkortet för att det ska bli enklare att dra ut.


Här har jag tagit papper från Hero Arts i lila toner och använt vitt ColourCopy som bas. Jag stämplade insidan av kortet med Hero Arts bakgrundsstämpel Envelope Pattern och kortmakarens egna stämpel Hawaii blomma och färglade den med Copics. Hälsningen är från ett Clear stamp set från Hero Arts och hjärtat är kortmakarens egna och båda är stämplade med Distress inks. Använde Copics för att färga in kanterna på kortet och lade även till några lila bling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar